Franz Josef Glacier.2 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Esther Ven - WaarBenJij.nu Franz Josef Glacier.2 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Esther Ven - WaarBenJij.nu

Franz Josef Glacier.2

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hallo allemaal,

Wederom zitten we bij een restaurant om wat te eten en ons reisverslag van vandaag te schrijven. Hopelijk hebben we morgenavond betere internetverbinding, zodat we het verslag van morgen gewoon lekker op ons gemak in onze accommodatie kunnen schrijven.

Vandaag was het weer een achtbaan over de soms steile en bochtige wegen.
Het weer was goed; 19 graden en een lekker zonnetje.

Vanochtend had Ton weer het ontbijt klaar gezet en een lekker eitje voor ons gekookt. Net als gisterochtend en waarschijnlijk ook morgenochtend. Wat is het toch een lieverd! :-)

Daarna zijn we naar Fox Glacier gegaan. Een andere gletsjer vlakbij Franz Josef Glacier. We hebben de Franz Josef Valley walk gedaan. Deze was helemaal anders dan gisteren; nu waren er mooie brede paden en een gids bij het uitkijkpunt, die uitleg gaf over de gletsjer en de landverschuivingen / lawines die begin december 2019 geweest zijn en die te zien waren langs de paden. Op de terugweg naar de parkeerplaats zijn we nog een ander pad ingeslagen: de Morraine walk. Dit waren smalle dichtbegroeide paden in het regenwoud over o.a. boomstronken en stenen. Echt leuk!

Nadat we in het centrum van Fox Glacier wat gegeten en gedronken hadden zijn we naar Lake Matheson gereden. Dit is een bergmeer waarin de bergen weerspiegelen in het water als het water helemaal vlak is (dus als het windstil is). Helaas was dat niet het geval toen wij er waren, dus we zagen geen reflectie in het water, maar hadden wel een mooi uitzicht.

We zijn terug gereden naar Okarito, waar we heel even op het strand hebben gestaan. Nou ja, strand, het leek op zwarte gravel met veel aangespoeld hout. Omdat het best wel waaide zijn we terug gelopen naar het centrum van dit plaatsje en hebben daar gepicknickt. Ook hebben we nog een kijkje genomen bij de lagune van dit plaatsje. Hier hebben we een tijdje rond gelopen en genoten van de rust en de natuur.

Op de terugweg richting ons chalet zijn we nog gestopt bij:
- Pakihi Walk; een kort, steil bospad wat ons bracht naar een fantastisch uitkijkpunt.
- Mac Donalds Creek + Lake Mapourika; de Mac Donalds Creek komt uit Lake Mapourika en mondt uit in de lagune van Okarito (waar we eerder vandaag waren).

We zijn even naar onze chalet terug gegaan. Ton is even gaan hardlopen (3e keer al deze week, omdat hij het fietsen mist ;-) ). Ik heb even mijn Whatsapp bij gewerkt.
Tot slot van deze dag weer lekker gegeten in het centrum van Franz Josef Glacier.
Morgen rijden we weer verder naar onze volgende accommodatie in Wanaka.
Tot morgen (hopelijk).

• 10 Januari 2020 - 08:33

Karin:

Gaaf om te lezen weer, klinkt allemaal prachtig!

• 10 Januari 2020 - 08:38

Monique:

Logisch dat jullie op sommige plaatsen geen bereik hebben.
    Maar wat een schoonheid die je beschrijft.
    Jammer dat het niet windstil was zodat er geen weerspiegeling was in het water, maar dan nog. Die stilte, het uitzicht....wauw!

• 10 Januari 2020 - 09:58

Piet Van Schijndel:

Piet van Schijndel
    Wat leuk om jullie op deze manier te volgen, zeer bedankt voor het verslag en verder een heel fijne vakantie toegewenst.
    Geniet ervan.

• 10 Januari 2020 - 16:42

John En Jenneke:

Hoi, wat hebben jullie al veel gezien en bezig geweest!
    Wandelen en Ton nog eens trimmen, een nieuwe hobby

• 10 Januari 2020 - 21:57

Charles Ramaekers:

Wat een mooie verhalen! Vorig jaar rond deze tijd zaten wij zelf ook in Nieuw-Zeeland. Door jullie reisverslag beleef ik de reis weer opnieuw.