Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Esther Ven - WaarBenJij.nu Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Esther Ven - WaarBenJij.nu

Franz Josef Glacier

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hoi allemaal,

Wat leuk om al jullie reacties te lezen!

Vanavond ergens gaan eten waar ze ook een betere internetverbinding hebben, zodat ik nog een verslag van vandaag kan schrijven.

Vanochtend wakker geworden met een fantastisch uitzicht vanuit onze chalet :-)

Vandaag is het wederom weer heerlijk weer geweest; niet te warm, lekker zonnetje met wind erbij en heel even een beetje regen.
Goed weer om te gaan wandelen naar de Franz Josef Glacier en Lake Wombat.
We hebben lekker een paar uurtjes gewandeld en genoten van de omgeving.
Naar de Franz Josef Glacier hebben we o.a. door de nu droge rivierbedding gelopen, waar vroeger gewoon de gletsjer lag. Het uitzicht bij de gletsjer was echt heel mooi! Zeker met de zon schijnend op het ijs.
De wandeling door het regenwoud naar Lake Wombat ging over soms wat steile paden, maar was ook zeker de moeite waard. Het meer in de bergen was niet super groot, maar wel erg mooi en het was er zo stil, dat we echt konden genieten van de natuurgeluiden om ons heen. Prachtig!

Terug in het centrum van Franz Josef Glacier zijn we hier naar het “Kiwi Centre” gegaan. Nieuwe poging om een kiwi van dichtbij te zien. Dit centre zag er wat professioneler uit en we hebben 1 kiwi van iets meer dichterbij gezien. Maar verder was er eigenlijk ook niet zoveel aan. Ton noemde het (net als gisteren) een “total rip off”. Dus ik geef het nu maar op om nog een kiwi van heel dichtbij te kunnen zien.

Na wat boodschappen te hebben gedaan en souvenirswinkels te hebben bezocht zijn we even terug naar het chalet gegaan en daarna hebben we nog lekker wat gegeten in het centrum van Franz Josef Glacier.
Dadelijk lekker slapen en morgen weer op pad...

Ps. De foto’s van vandaag volgen ook later nog.

• 09 Januari 2020 - 09:54

Monique:

Laat die kiwi's nu maar. Het is bekend dat je ze bijna nooit ziet.
    Slaap lekker en morgen weer een nieuwe dag

• 09 Januari 2020 - 10:44

Eric:

Als je nog tijd hebt daar, de tatare tunnels walk is ook mooi om te lopen

Geniet er nog van

• 09 Januari 2020 - 15:51

Greet:

hoi esther en ton.
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen , geweldig gewoon. doen jullie wel voorzichtig met het beklimmen en bewandelen van bergen en paden.
    Gaan jullie toch naar Australie?
    Groetje greet en fam.

• 09 Januari 2020 - 16:39

Arie:

Wat fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben en zoveel moois onderweg zien.
    Gelukkig , dat neem ik tenminste aan, gaat het met het autorijden ook goed. Esther, houd je linkerpootje ver weg van het rempedaal. ( Fedor zou zeggen rempendaal). Veelplezier samen en, Ton, je weet wat hij altijd zei: op de kracht van de gedachten. Groet, Arie.

• 09 Januari 2020 - 17:01

Mama:

Hallo samen.
    Het is fijn dat het goed weer is en dat julie reis goed verloopt.
    Ons El leest steeds de reisverhalen voor.
    Dus ik blijf goed op de hoogte.
    Veel liefs mama

• 09 Januari 2020 - 17:24

Ad:

Leuk dat jullie zo genieten van deze bijzondere reis.
    Gisteren trouwens een leuke gospel workshop gehad met Joyim.

• 09 Januari 2020 - 19:59

John En Jenneke:

Wat weer een mooi avontuur.!
    Laat de kiwi, maar de kiwi.

• 09 Januari 2020 - 21:35

Simone:

Echt heel erg leuk om je reisverslagen te lezen. Geniet van dit mooie avontuur samen! Liefs Simone