Van Christchurch naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Ven - WaarBenJij.nu Van Christchurch naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Ven - WaarBenJij.nu

Van Christchurch naar Sydney

Blijf op de hoogte en volg Esther

15 Januari 2020 | Australië, Sydney

Vanochtend zijn we om 3.30 uur (lokale tijd in Nieuw Zeeland, waar het 12 uur later is dan in Nederland) opgestaan om naar het vliegveld van Christchurch te gaan. Daar hebben we ingecheckt voor onze vlucht van Christchurch naar Sydney. De aardige mensen van de Bed & Breakfast in Christchurch hadden wat belegde broodjes voor ons ingepakt. Nadat we die opgegeten hadden, zijn we door de gate gegaan. Het vliegtuig vertrok op tijd (6.15 uur) en zou er 3 1/2 uur over vliegen, maar na 3 uur vliegen waren we al geland in Sydney. Fijn dat we er eerder zijn, dacht ik. Maar helaas waren we te vroeg en was het vliegtuig dat aan de gate stond, waar wij moesten zijn, nog niet klaar. Wij moesten in het vliegtuig wachten. Na 45 minuten werd er gezegd dat we naar een andere gate zouden gaan. En na 1 uur gewacht te hebben in het vliegtuig aan de grond mochten we eindelijk het vliegtuig verlaten. Na even zoeken bij welke bagageband we moesten zijn voor onze koffers, kwamen al vrij snel onze koffers en konden we naar de douane. Daar werd Ton nog even besnuffeld door een douanehond, maar gelukkig mochten we doorlopen. De nicht van Ton (Rosemary) en haar man (Bob) kwamen ons ophalen van het vliegtuig. Het weer was benauwd (hoge luchtvochtigheid), maar we hebben geen last van de rook. Na een korte sightseeing tour in Sydney (we hebben o.a. de Harbour Bridge en het Operahouse van een afstand gezien) zijn we naar hun huis gegaan, waar we hun dochter (Jacqui) weer ontmoetten. Na wat gegeten te hebben en de wasmachine met onze was van de afgelopen dagen aangezet te hebben zijn we met z’n allen ongeveer een uur gaan wandelen in de buurt waar zij wonen (vlakbij de Parramatta river). Mooi om te zien dat er goede parken zijn in Sydney. In 1 van de parken hingen heel veel "flying foxes" in de bomen. Dit zijn een soort vleermuizen. ‘s Avonds zijn Ton’s neef Andy en zijn vrouw Karen komen eten en hebben zij vele herinneringen opgehaald n.a.v. een fotoboek met foto’s van vroeger dat Ton heeft meegenomen als cadeau voor zijn oom, nicht en 2 neven. Ook werd er volop bijgekletst. Het was weer een leuke, enerverende dag, maar dan nu in Sydney (waar het 10 uur later is dan in Nederland).

• 15 Januari 2020 - 12:14

Monique:

Wat fijn dat jullie veilig aangekomen zijn. Wel lastig om 1 uur in het vliegtuig te moeten zitten maar ja, dat gebeurt soms.
    Maar nu zijn jullie er en dat is goed.
    Ik ben blij dat er niet veel overlast is van rook.
    Ben benieuwd hoe deze dagen verder gaan! xxx

• 15 Januari 2020 - 13:41

Yvonne:

Hoi luitjes,

Wat super leuk om jullie verslag iedere keer te lezen!
    En wat is het er mooi hé!

Jammer dat de tijd vliegt, maar jullie genieten er zeker van
    dat lees ik wel tussen de verhalen door.

En even terug naar bekenden, aan de andere kant van de wereld,
    hoe super is dat! En wat zal het als een warm bad aanvoelen!

Nog veel plezier, en genieten daar!

• 15 Januari 2020 - 15:40

John En Elke:

Wat goed om te horen dat de vliegreis weer goed verlopen is. Leuk dat jullie weer leuke herinneringen hebben opgehaald en gezellig gekletst hebben. Veel plezier in Australië.
    Groetjes vanuit Nederland

• 16 Januari 2020 - 08:46

Maria:

Jammer van dat wachten in het vliegtuig. Dan wordt de ruime toch nog klein. Je hebt een mooi verslag gemaakt van Nw Zeeland. Voor mij een verrassend mooi land en dat heb jij laten zien. Ik wens jullie een fijn tijd in Australië en dat jullie niet te veel last hebben van de rook want ook dat land met een bijzonder zijn. Ik ben benieuwd wat je daarover te vertellen hebt.

• 16 Januari 2020 - 08:52

Dorien :

Leuk om alles te lezen!! Maak er weer een mooie tijd van in Australië .