Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Esther Ven - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Esther Ven - WaarBenJij.nu

Christchurch

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi allemaal,

Na een goed ontbijt in onze B&B in Christchurch en heel eventjes gespeeld te hebben met het oppaskind van onze B&B gastheer en gastvrouw (tja, ik kon het toch niet laten) hebben we een plant gekocht en zijn we naar mijn neef Rob, zijn vrouw Sandy en hun kinderen Hugo (3 jaar) en Nina (7 maanden) gegaan. Het was echt leuk om hen te ontmoeten en het voelde heel vertrouwd.
Rob, Hugo, Ton en ik zijn gaan wandelen in het prachtige park Groynes, waar Rob vroeger als kind al met mijn oom en tante kwam. We hebben ook nog met Hugo in de speeltuin gespeeld.
Toen we weer bij Rob thuis kwamen was zijn broer Andy (mijn andere neef) en zijn familie (vrouw, zoon en kleinzoon) er ook. Zij zijn toevallig nu ook in Nieuw Zeeland op familiebezoek. Zij wonen in Brisbane, Australië. Super leuk dat zij er ook waren en ik hen ook kon ontmoeten:-).
Andy’s dochter Nikki (die ook in Christchurch woont) kwam ook nog kort even langs met haar 1 week oude dochtertje.
En de priester, die de uitvaartdienst van mijn tante (begin juni 2019) heeft voorgeleid was er ook. Hij is een vriend van de familie van Rob en Andy (zij hebben vroeger bij elkaar op school gezeten) en zijn ouders kwamen ook uit Nederland en waren vrienden van mijn oom en tante.
Het was echt heel leuk en speciaal om hen allemaal te ontmoeten en samen met hen te lunchen en te kletsen :-)
Lunch hier bestond uit zalm, worstjes, vlees en mais van de BBQ, brood, chips en dipsaus en een heerlijk toetje. We zijn zeker niets tekort gekomen, het was heerlijk!
Andy was een paar dagen geleden nog bij het graf van zijn moeder/mijn tante geweest. Hij kon ons vrij precies uitleggen waar het graf is. Rob had ons niet de goede aanwijzingen gegeven; hij had ons een ander stuk van de begraafplaats aangewezen, wel vlakbij het graf en aan dezelfde kant, maar iets verder terug dan waar het graf daadwerkelijk is. Ach ja, kan gebeuren...

Na nog wat foto’s van mijn familie gemaakt te hebben, zijn we terug naar het kerkhof (Ruru Lawn Cemetery) gegaan. Met de aanwijzingen van Andy hadden we het graf vrij snel gevonden. Ik heb er 2 planten bij gezet en een foto van gemaakt. Ik ben toch wel blij dat ik het graf nog heb gevonden.

Na even op het kerkhof geweest te zijn, zijn Ton en ik naar het strand in New Brighton (deel van Christchurch) gereden. Daar zijn we over de pier gelopen en hebben weer genoten van de omgeving.
We konden helaas geen eetgelegenheden vinden die open waren vlakbij het strand, dus toen zijn we maar naar het centrum van Christchurch gegaan. Daar hebben we wat gegeten en nog wat rond gelopen/gekeken. Je kon nog goed de overblijfselen van de aardbeving in 2011 zien.
Tot slot weer lekker terug naar onze B&B.

Vandaag was een dag die ik nooit meer zal vergeten!

  • 13 Januari 2020 - 11:52

    Monique:

    Oh Esther, ik snap dat je deze dag nooit vergeet. Wat een indrukken!
    Een grote familie ineens! Fantastisch
    En mooi dat je bij het graf van je tante bent geweest en plantjes hebt gezet.
    Dat zal zeker heel goed voelen.
    Koester deze dagen, alletwee! Dit neemt niemand je meer af!

  • 14 Januari 2020 - 09:15

    John En Jenneke:

    Hoi Esther en Ton,

    Dat was een dag, onvergetelijk!
    De familie, die jullie graag ontmoeten.
    Heel fijn, om dit mee te maken.

    Groetjes, John en Jenneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 28 Dec. 2019
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 5103

Voorgaande reizen:

04 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: