Van Moana naar Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Esther Ven - WaarBenJij.nu Van Moana naar Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Esther Ven - WaarBenJij.nu

Van Moana naar Franz Josef Glacier

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 Januari 2020 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Gisteravond helaas geen verslag van de dag kunnen schrijven, omdat de internetverbinding zeer slecht is in het huisje waar we nu 3 nachten verblijven. Maar we zitten nu bij een café op het terras en hier is de verbinding beter. Dus hier nu nog het verslag van gisteren.

Het autorijden heb ik al wel onder de knie. Ik rij automatisch aan de linkerkant. Wat wel handig is is dat de auto een automaat is en ik dus niet hoef te schakelen. Er staan allerlei waarschuwingsborden langs de weg dat je moet letten op bijvoorbeeld overstekende mensen, vallende stenen, fietsers e.d. Maar je wordt ook gewaarschuwd voor pinguïns en kiwi’s :-)

Gisterochtend zat Ton even buiten en hij kreeg toen bezoek van 2 weka’s (vogel die overal rond lopen vlakbij Moana. Deze vogels durfden aardig dichtbij te komen. Na het ontbijt zijn we naar de naar de Pancake Rocks en Blowholes in Punakaiki gereden. De rit langs de kust was geweldig mooi en het zeker waard om de Pancake Rocks en Blowholes te zien! Zie het korte filmpje van zo’n blowhole:

Onderweg zijn we nog regelmatig gestopt om foto’s te maken van de prachtige kustlijn. Deze weg behoort tot de 10 mooiste kustwegen ter wereld. Zeker een aanrader.

In Greymouth hebben we geluncht bij de Subway en wat boodschappen gedaan. Daarna verder gereden naar Hokitika waar we een “indoor wildlife centre” hebben bezocht, omdat ik graag kiwi’s (de nationale vogel van Nieuw Zeeland) in het echt wilde zien. Dit was echt een tegenvaller. Er zaten 2 hele jonge kiwi’s in een grote, donkere ruimte (het zijn nachtdieren), waar ze bijna niet te zien waren. In het centre kon je verder een paar reptielen en palingen zien. Maar eigenlijk was het allemaal maar wat amateuristisch opgezet en was het de entreeprijs niet waard. Jammer.

Iets verder, in de plaats Ruatapu, hebben we de “Tree tops walk” gedaan. Hier loop je tussen de hoge boomtoppen op ijzeren bruggen. Mooi, maar voor Ton een uitdaging met zijn hoogtevrees. Maar we samen het hele wandelparcours gelopen. Ton is alleen niet in de uitkijktoren geweest. Ik ben tot halverwege op de trap van de uitkijktoren gekomen, want toen riep Ton dat het allemaal best wel op en neer ging, waardoor ik naar beneden keek en het toen toch ook wel erg hoog vond. Snel met 1 hand een foto genomen van het uitzicht en weer naar beneden gelopen. De wandelroute hebben we gezellig afgesloten met een picknick.

Tot slot doorgereden naar onze accommodatie in Franz Josef Glacier en gegeten in het centrum van deze plaats. We hebben een leuk chalet, dat ruim is en uitzicht heeft aan alle kanten (behalve de achterkant). Fijn om 3 nachten te verblijven. Alleen jammer van de slechte internetverbinding. Het was weer een mooie dag met goed weer. Tot de volgende keer!

Ps. Foto's en filmpje volgen later als we betere verbinding hebben. Uploaden duurt nu heel erg lang (te lang).

• 09 Januari 2020 - 07:46

Monique:

Wat een ervaring voor jullie!
    Zo fijn dat je veel schrijft. We reizen echt een beetje mee!
    Dank je wel

• 09 Januari 2020 - 08:50

Maia:

Ik ben superbenieuwd naar de foto's en filmpje. Fijne reis verder.

• 09 Januari 2020 - 13:27

Yvonne:

Wat super leuk om weer te lezen over jullie avonturen daar!

Geen kiwi,s , lol heb je wel een kakapo gevonden hahaha!

Graag een foto van maken dan! Want die zijn ook heul uniek!

Geniet nog lekker daar!

Hebben jullie nog iets mee gekregen of australie door gaat, ivm de bosbranden daar?

Veel plezier nog, en tot je volgende verslag!